Створення КПП з зниженим передаточним відношенням
#1
Відправлено 28 жовтень 2012 - 09:48
1. В базі стояла КПП 2105, якій не вистачало 5-ї передачі і яка була замінена на полонезівську 5-ти ступку. Коробка добра, але величезний розрив між 1-ю і 2-ю передачами не давали динамічного ривка, 1-ша вже кінчилася, а 2-га починається з дуже низьких обертів.<o:p></o:p>
2. Після збільшення об’єму до 1,6 редуктор 2101 був замінений на 2106. Стало трішки краще, але…<o:p></o:p>
3. Наступний крок полонезівські первинний і проміжний вали були замінені на відповідні деталі КПП 2105. А на вторинний вал полонеза були встановлені відповідні шестерні з муфтами від КПП 2105. У проміжному валу нарізана різь М10х1,25 а блок 5-ї та задньої кріпився оригінальним виготовленим болтом-віссю. В результаті в полонезівському корпусі зібраний ряд 2105+5-та полонезівська передача. 1-ша і 2-га значно наблизилися, що стало добре, але 3-тя значно відірвалася від 4-ї. Хоча якщо порівнювати з полонезом то їздити стало комфортніше (особливо в місті). Отже оптимальним було б встановити в даний корпус ряд 2106 (R1), але де зараз знайти цю КПП в гарному стані? Тай хотілося чогось більш цікавого, незнаного, ну хоча б R2. Та знайти цього рідкісного звіра на теренах рідної неньки України не вдавалось. Тому було прийняте рішення виготовити (чи змінити) співвідношення КПП.<o:p></o:p>
4. За основу був взятий ряд 2101, як найбільш прийнятний. Отже - головна пара постійного зачеплення 17/29, 1-ша 15/33, 2-га 20/27, 3-тя 24/21. Для подовження передач було вирішено змінити співвідношення головного зачеплення, а співвідношення передач залишити 2101. Отже шестерні на первинному і проміжному валах були зішліфовані, а на їх місце встановлені шестерні 2-ї передачі. Отже ми отримали досить цікавий варіант КПП.<o:p></o:p>
Постійне зачеплення 20/27<o:p></o:p>
1-ша 2,97<o:p></o:p>
2-га 1,823<o:p></o:p>
3-тя 1,18<o:p></o:p>
4-та 1,0<o:p></o:p>
На даний момент ця КПП встановлена на автомобіль нашого однофорумця Scif ВАЗ 2106 V1,6 ГП 4,1 і вже пройшла перші свої кілометри. Враження неоднозначні, але дуже цікаві. Наряду з тим, що тяга (момент) впала не дуже суттєво, то швидкість зросла відчутно особливо на 3-й передачі. Швидкість замірялася ЖПСом при 4500 об/хв.:<o:p></o:p>
1-ша 40 км/год, 2-га 65 км/год, 3-тя 100 км/год ну а 4-та пряма.<o:p></o:p>
Всі мої висновки і думки, являються виключно моїми, тому вони не є аксіоматичними. Дану КПП ми творили виключно для громадської автівки з такими параметрами: V 1.7, РВ ММ80, ГП 3,9. Це буде високомоментний і середньообертний двигун до 4500 об/хв. Ми вважаємо, що витрати палива повинні впасти, а якщо взяти до уваги встановлення 5-ї передачі відповідно пункту 3, то її передаточне відношення буде 0,695 то це при 3000 об/хв. швидкість 113 км/год. Встановлення даного звіра на високообертні потужні двигуни (більше 120 к/с) поки є ще недоцільним, неперевіреним і пов’язане з міцністю конструкції. Хоча обидві шестерні встановлені на вали по пресовій посадці нагарячу і крутний момент передають кожна через чотири сегментних шпонки, вали особливо первинний прослаблені в шпоночних пазах і як вони поведуть себе при 6000 і вище невідомо. Відразу скажу, що дана КПП творилася як міні бюджетна, у якомога меншій собівартості по максимуму що було в наявності. Було використано і куплено:<o:p></o:p>
1. Корпус КПП 2105 (залишилася рідна).<o:p></o:p>
2. Задня частина (куліса) КПП Полонез (була куплена 4-ри роки тому).<o:p></o:p>
3. Проміжний вал 2101 (новий, ще радянський) куплений 160 грн.<o:p></o:p>
4. Шестерня 1-ї передачі для ряду 2101 (нова) куплена 50 грн.<o:p></o:p>
5. Вторинний вал 2105 був порізаний на донора, звідти взята ведуча шестерня 2-ї передачі (з рідної коробки 2105), яка стала на первинний вал (він залишився з рідної коробки 2105).<o:p></o:p>
6. Ведома шестерня 2-ї передачі (з рідної коробки 2105) взята донорською і з обрізаною муфтою стала на проміжний вал 2101 (куплений).<o:p></o:p>
7. Ну і проведені токарні, координатнорозточні, термічні, круглошліфувальні, плоскошліфувальні, оптикозаточні, електроерозійні (графітним електродом шпоночні пази на валу і проволокою шпоночні пази на шестернях), слюсарні роботи по попереднім розрахункам зайняли би 350-400 у.о., але в моєму випадку це нетарифікувалось.<o:p></o:p>
На нашому і інших дружніх форумах інформацію про таку переробку я не знайшов, але думаю, що не перевилися в нас різні кулібіни, які переробляють щось для власного задоволення. Якщо хоч когось зацікавить такий не зовсім простий шлях самосадмазохизму то я надам більш конкретні данні (геометричні розміри перероблених валів і шестерень, креслення сегментних шпонок, гвинт-вісь 5-ї передачі). Хоча наголошую КПП тільки встановлена і пройшла небагато, але вона дійсно їздить. Шум – щось середнє між вазівською і полонезівською. 5-ту ще не ставили поки їздимо на4-х ступці, але це не проблема. Даю відповідь, чому використовував чотири шпонки+посадка з натягом, а неварив. Зварка на цементованому валу відразу його веде і тут як повезе. А на везіння десь 10% це замало.<o:p></o:p>
Думаю, що використовуючи з такою КПП різні ГП від 4,44 до 3,9 ми можемо встановлювати на будь-який об’єм двигуна.<o:p></o:p>
#2
Відправлено 28 жовтень 2012 - 11:12
1 - отсутствует карданный вал.
2 - отсутствуют полуоси. ШРУС значительно меньше по массе полуосей.
3 - изменённая аэродинамика.
1,2 эти массы приходиться приводить в движение(вращение) на что требуется энергия. и чем выше ускорение или скорость вращения тем больше. пренебрегать этим не нужно.
хотя работа проделана не малая конечный результат всё же интересен.
Повідомлення відредагував wertyg: 28 жовтень 2012 - 11:14
дополнение ускорение\скорость
#3
Відправлено 29 жовтень 2012 - 19:41
#5
Відправлено 30 жовтень 2012 - 23:17
Дещо впала динаміка,(хоча асфальт шліфанути при потребі можна), але зате як подовжились передачі.
Авто стало більш мяке в русі, передачі близько одна до одної, потрібно менше перемикатись.
Я не знаю чи захочу я пересідати назад на рідну коробку.
3 передача взагалі окрема тема, вона дуже довга і завдяки цьому на ній можна їздити по місту майже не перемикаючись, просто додавши або скинувши газ.
Не думайте що динаміка зовсім пропала, просто машина розганяеться більш плавно, що це компенсуеться непотрібністю декількох перемикань передач, тобто, на стандартній коробці я б вже був змушений ввімкнути 3 передачу, а зараз я ще їду на другій.
Я не знаю чи захочу я пересідати назад на рідну коробку.
Все сказане мною-- мої власні враження, які я отримав на власному авто. На якому були встановлені і полонез і звичайна чотириступка, і звичайна чотириступка з пятою передачою.
Порівнювати класику з іншими машинами не можна! Це машина іншоі категорії. Тому висловлювання про меншу массу, чи потужність двигуна недоречні.
Просто ,якщо можна щось зробити для покращення, будь яких ,характеристик свого авто, я вважаю що це потрібно робити.
#9
Відправлено 31 жовтень 2012 - 21:55
golden88, +1
Сам хочу свою прицепить 06,там хоть и 4 но валит тожде не хило!
Да ,але без 5 передачі це чисто міська коробка.
Тому що 4 все одно пряма і щоб їхати по трасі з нормальною швидкістю, потрібно тиснути на газ , а це розход.
Тому до твоєї 06 (доречі, правильно вона нивовська а не 06) все одно потрібно прикрутити 5 передачу.
Добавлено через 4 минуты
Ми також довго думали чому ще ніхто так не робить,Мне моя стоковая 4-х тоже не нравится, первая слижком уж короткая. Планирую просто на фиат перейти.
А сделали реально удобно, даже не думал что такое делают
Мабудь ми перші?.....Експерементатори :bm:
#11
Відправлено 31 жовтень 2012 - 22:19
А першою можна і не користуватись, вона настільки коротка в полонеза,що дозволяє лише рушити , але їхати на ній це мазохізм. Дуже вона повільна , мотор врознос, а швидкість мізерна.
Я ніколи не пересяду назад на полонезовську коробку.
Інша річ наша звичайна чотириступка, тут перша хоч і коротка, але вона відчутно довша за полонезовську.
Ми з kriyk зпочатку прикрутили до його старої чотириступки 5 передачу з полонеза і я обкатував її.
Стандартна чотириступка, та й ВАЗівська пятиступка,більш еластичні за полонез. Перемикання більш мяке ніж на полонезі.
Добавлено через 2 минуты
Ви мені поясніть!!! Ми тут обговорюємо коробку , чи аеродинаміку та массу авто.
Якщо друге , то поясніть мені як коробка передач впливає на аеродинаміку ???
Добавлено через 2 минуты
Навіщо ці безглузді висловлювання про фактори на які немає можливості вплинути.
Чи ви пропонуєте прикрутити на жигуля тент ????
#12
Відправлено 31 жовтень 2012 - 22:23
дядьки, все упирается в аэродинамику и вес, у меня ЛуАЗ (дико скоростная машина) без тента едет на 10 км/ч быстрее чем с тентом и динамика разнится сильно а тент + бейбехи это всего-то килограмм 50
50 кг це еквівалентно 18-22 кінських сили при вазі автомобіля близько 1200 кг. Хоча хтілось би обговорити КПП.
#13
Відправлено 31 жовтень 2012 - 22:41
50 кг це еквівалентно 18-22 кінських сили при вазі автомобіля близько 1200 кг. Хоча хтілось би обговорити КПП.
Та ні друже , завтра обговоримо установку тента на жигуля.
Може ну його той люк ?....Тент краще, все таки +10км/год до максималки...:multi::multi:
#16
Відправлено 31 жовтень 2012 - 23:12
слюсарні роботи по попереднім розрахункам зайняли би 350-400 у.о.
кстати на форуме кто то или продает или обсуждает кулачковую КПП вот там указаны интересные соотношения,первая например 2.8:1 и передач у неё по-моему шесть,не помню а на вскидку не найду.
#17
Відправлено 31 жовтень 2012 - 23:26
#18
Відправлено 31 жовтень 2012 - 23:37
проект интересный просто кусается очень!
кстати на форуме кто то или продает или обсуждает кулачковую КПП вот там указаны интересные соотношения,первая например 2.8:1 и передач у неё по-моему шесть,не помню а на вскидку не найду.
Кулачкові КПП:
5-ст: 2,370-1,722-1,431-1,195-1,000 R2,37
5-ст: 2,895-1,895-1,510-1,195-1,000 R2,37
6-ст:2,72-1,976-1,642-1,371-1,147-1,00 R2,37
6-ст:2,7-1,9-1,49-1,26-1,1-1,000
6-ст:2,370-1,722-1,431-1,195-1,000-0,82
Нормальний з цих рядів тільки останній , але він як я розумію без задньої передачі.
Я маю н увазі що він хороший для міста і нормальний для траси.
В усіх інших остання передача пряма що рівняеться стандартній 4 передачі, тому великого сенсу особисто для себе, я вних не бачу.
Навіщо мені на трасі коробка без 5 передачі?!
На нашій" експерементальній " коробці 5 буде 0,69.
Не знаю як вона буде себе вести при такому співвідношенні,тому що на час перших випробувань коробка зібрана чотириступкою,але поставимо побачимо.
0 людей читають цю тему
0 користувачів, 0 гостей, 0 схованих користувачів