У звязку з планами установки механічного компресора (типу рутс) постало нагальне питання заміни КПП на більш моментну. В мене стояла КПП 5-ст Р1. Досить гарна в динамічних показниках але не передбачена для двигунів з високим моментом. Як то кажуть готуй сани літом, то я почав підготовку до заміни КПП з пошуків самої КПП вибір був між bmw і toyota. Вибір впав на європейця бо вони в нас свіжіші їх більше і вони ДЕШЕВІ. Величезна кількість коробок присутня на ринку від Е36 не підходять мені особисто по передаточним відношенням якщо вони 5-ти ступки то 5-та пряма (така як в нас 4-та). Також вони дуже жирненько-товстенькі, а я шукав більш худеньку (наївно думаючи що кузов портібно буде лише бухтанути). І мені на очі випадково попалася КПП від Е30 яка відповідала моїм вимогам. Її характеристики:
1-ша 3,72
2-га 2.02
3-тя 1,32
4-та 1,00
5-та 0,81
Ціна її 1200 грн. Фото КПП в цнотливому первісному стані незбереглося.
Однозначно було прийняте рішення робити перехідну плиту. НІЯКОГО зварювання, співвісності 3,14здець буде 100%. Обмірялася КПП BMW обмірявся колокол ВАЗ все це наклалося оден на одне і в результаті вийшло креслення. Ось плита на координатнорозточному верстаті

Товщина плити 20 мм. Сталь ХВГ чи 5ХНМ. Товстішою неможна робит бо диск щеплення на шліци заходить 8-10 мм.
Ця КПП на 85 мм коротша за Вазівську що вселило впевненість використати рідний кардан зробивши подовжувач-перехідник під вазівськи метелик. Що дійсно так і сталося

Первинний вал має діаметр 12 мм проти 15 мм вазівскої. Був виточений перехідник 12х15х45.
Щеплення в результаті всіх думок реалізувалось ось так:
Маховик Шнива+корзина Шнива+ диск щеплення BMW 215 мм+ вижимний BMW+ РЦС BMW.
Все склалося чудово крім того що вижимний прийшлося подовжити на 35 мм (але в кінцевому результаті потрібно подовжувати на 40 мм, бо в мене зараз щеплення витискається дуже внизу).
І коли ми, я і мої збоченні друзі (Віктор і Олександр земний їм уклін) закріпили КПП і почали піднімати її щоб причепити кардан плита вперлася в середню рульову тягу. На вазівській там виборка.
Забув уточнити що на BMW КПП стоїть під кутом приблизно 15 градусів. А внас якби рівно. В результаті один з верхніх монтажних отварів на КПП безжально потрібно зрізати (і їх лишається тіко 3шт М12 і я використав ще один М10 з кріплення їхнього стартера це сфотографувати не можу а закручується тільки з карданчиком), також вирізається місце в колоколі кпп під наш стартер. ОТОЖ делема КПП стоїть але тяга впирається. Є три вихода:
1. Ставити рейку (відкинув бо неготовий до цього)
2. Робити тягу зварну (відкинув бо ненадійно)
3. Робити тягу збірну з зовнішніх наконечників так і зробив







Як результат тяга тарахкає об штани не сильно але я її чую і буду щось з цим робити.
Кузов бухтувався і різався безжально але небагато. Це все робиться по факту і я був до цього готовий.
Далі виготовлялася траверса під стандартні бехівські подушки. Різниця між бехою і вазом в тому що їх там дві і вони працюють на стискання. Результат бомба хоч і не дуже гарно.




Куліса робилася по місцю. За шарову опору був використаний накінечник ауді.



Фотки не ахті але воно мене так ....дістало, що я був щасливий що вона стала і працює.
Загальний підсумок:
+ 1 Коробка яка витримує великі навантаження
+ 2 Щеплення відповідно коробці
+ 3 Вона ТИХА, вона не завиває, не шкряботить вона класна
+ 4 Вмикання передач як затвор автомата, все чітко і передбачувано.
Пп 3 і 4 перекриває весь геморой по установці.
мінус Кожен вирішує сам а я їх озвучив.
І ще одна ложка дьогтю. Я заїхав в гараж на абсолютно робочій машині. А прокачати щеплення з новим РЦС ми не змогли. Що ми тільки неробили і прокачували напряму і прокачували через анус (досить таки цікавий і дієвий спосіб але не в мому випадку). Рішилося тільки заміною ГЦС, про це можна було не писати але в мене стояв від вектри то прийшлось приліпити від ланоса. Вазівський не влазить, в мене двохмембранний Lukas. На це щеплення було потрачено 2 повних дні і невизначену кількість матюків.
Ось такий міні мануал чи я б сказав антимануал.
Якщо ви десь побачите на просторах нета обяви що продаються перехідні плити на КПП BMW і що воно все стає безпроблем - плюйте їм межиочі бо це брехня. Тяга не стане полюбому, але це актуально для класикомоторів, якщо на класиці 16-клапанник то він довший і є досить висока ймовірність що все буде добре, але там свої геморої з щепленням маховик шнива так просто туди не стає але це вже не моя історія.
Можливо пізніше закину 3-D моделі тих деталей що ми робили, але поки воно ще в памяті болить то ну його на...
Зараз проходить реалізація встановлення датчика швидкості бо в бехи вони стоять в мосту. Тож далі буде.