Перейти до вмісту

Друзі. Проект буде закрито в кінці 2024 року. Перемоги і миру вам. Хай щастить. Слава Україні!

Фотографія
- - - - -

АКБ для чайников


  • Please log in to reply
695 replies to this topic

#21 VETERAN

VETERAN

    Член клуба


  • Пользователи
  • 7 872 Повідомлень:
  • Реєстрація 24-квітень 09
  • Авто:Найкласніше

Відправлено 23 жовтень 2011 - 11:47

Є кілька технологій зарядки акумуляторів. Найпростіші дві: по постійній напрузі на акумуляторі (використовується при експлуатації на автомобілі) і по постійному струму (найчастіше до нього наближаються при дозарядці в гаражі). При першому способі генератор видає більш - менш стабільну напругу 13,7 - 14,5 вольт, а струм міняється від кількох десятків ампер (відразу після заведення двигуна) до долей ампера (при тривалій поїздці).
При ремонті, або обслуговуванні акумулятора в майстерні, зазвичай використовують режим зарядки по постійному струму - виставляють струм зарядки 1/10 від ємності і тримають 12 - 15 годин. Після того, як напруга на клемах перестала зростати і почалось кипіння, струм зменшують в два - три рази і продовжують заряджати ще дві години. Все - акумулятор заряджений.
Тепер проводять діагностику і вирівнювання густини електроліту в різних банках.
При різних аварійних станах - використовують інші способи зарядки - є формувальна зарядка (кілька секунд величезного струму), десульфатація (змінний струм заряд-розряд), підтримуюча зарядка (десятки міліампер постійно, протягом тривалого зберігання) і ще інші.

что-то по рисунку непонятно: в акум. 50 А-ч в первые два часа надо 20 А загонять?

Я, коли спішуся, даю заряд струмом 50А і більше протягом до пів години. Але тільки коли акум повністю сів. У мене під гараж часто спускаються "підсніжники", які докручуються до того, що релє навіть не клацає і тоді їдуть вниз в надії завести на ходу. Коли зранку зимою прихожу в гараж - кілька вже стоїть. Таким я відразу пускаю багато ампер (скільки влізе при напрузі 16 вольт), через кілька хвилин включаю стартер (не знімаючи напруги) і за хвилину-другу мотор завівся. Наступний... Загальний струм акумулятора і стартера досягає 500-600 ампер. Дроти, як палець, стають гарячі. Маю саморобний апаратик потужністю 7квт.

#22 ajm

ajm

    Супер-модератор


  • Супер-модераторы
  • 16 507 Повідомлень:
  • Реєстрація 29-серпень 07

Відправлено 23 жовтень 2011 - 12:23

даю заряд струмом 50А і більше протягом до пів години.
... Дроти, як палець, стають гарячі.

и как пластины при таком перегреве себя чуствуют, особенно в старых аккумуляторах?
кстати, ни одно из ширпотребовских зарядных, которые продаются на авторынках, на ток 50 А не расчитано; да и на 20 А тоже

#23 VETERAN

VETERAN

    Член клуба


  • Пользователи
  • 7 872 Повідомлень:
  • Реєстрація 24-квітень 09
  • Авто:Найкласніше

Відправлено 23 жовтень 2011 - 12:34

А перегріву нема. Струм обмежують для заряджених акумуляторів, які вже киплять - при інтенсивному газоутворенні відриваються частинки пластин, які осипаються і закорочують банки. Деформації пластин я не спостерігав (розібрав не один акумулятор) - вони витримують набагато більший струм, при роботі стартера (пластини не знають в якому напрямку по них іде струм).
У мене саморобний пристрій для зварки - зарядки - пуску.

кстати, ни одно из ширпотребовских зарядных, которые продаются на авторынках, на ток 50 А не расчитано; да и на 20 А тоже

Маю саморобний апаратик потужністю 7квт.



#24 ajm

ajm

    Супер-модератор


  • Супер-модераторы
  • 16 507 Повідомлень:
  • Реєстрація 29-серпень 07

Відправлено 23 жовтень 2011 - 13:08

А перегріву нема.

за пару минут может и не перегреется, а если вгонять 20 А два часа, как на схеме?
будет и перегрев, и кипение, имхо

#25 RusskiyInok

RusskiyInok

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 1 006 Повідомлень:
  • Реєстрація 05-березень 08

Відправлено 23 жовтень 2011 - 20:02

ajm, я тоже сначала удивился, потом понял так, как и Ветеран:

Струм обмежують для заряджених акумуляторів, які вже киплять

Ограничение в 1/10 ёмкости вызвано вот чем: по мере накопления заряда в аккумуляторе к. п. д. зарядки падает, зарядка переходит в стадию "добивки" заряда. Если тупо продолжать держать ток на прежнем уровне, то большая часть электрической энергии - в этой стадии зарядки - будет уходить не на заряд, а на нагрев аккумулятора.
Ток в 1/10 ёмкости - это защита от дурака, верхний предел, при котором аккумулятор не перегреется.
В начальной же стадии зарядки, которая на импортных диаграммах грубо, но красноречиво названа bulk - "навалка", ток идёт на собственно зарядку и аккумулятор не перегревается.
Но тут, как я понимаю, надо вовремя остановиться.
Практически да, ЗУ с такими токами в продаже не найдёшь (разве что пуско-зарядное), т. к. это уже требует другого веса, габаритов, охлаждения и, соответственно, стоимости. Ну да ладно, на графиках видно, что они старались уложиться в 8 часов, если такой задачи не ставить, то и 5-6 А нас вполне устроит.

Добавлено через 12 минут
P. S. Два часа они вгоняют большой ток в полностью разряженный аккумулятор. Реально конец этого режима должен наступить при достижении напряжения 14,5 В; в не сильно разряженном аккумуляторе при таком токе это состояние может наступить не позже, чем через полчаса.

#26 VETERAN

VETERAN

    Член клуба


  • Пользователи
  • 7 872 Повідомлень:
  • Реєстрація 24-квітень 09
  • Авто:Найкласніше

Відправлено 23 жовтень 2011 - 20:44

Тут є ще один фактор - якщо якісь з банок мають великий струм саморозряду (наприклад 1 ампер), то при заряді струмом в 5 ампер, ці банки будуть втрачати 20% заряду і будуть явно недозаряджені. При заряді в 20 а - недозаряд буде тільки 5% і на роботі акумулятора практично буде непомітний.

Добавлено через 16 минут

за пару минут может и не перегреется, а если вгонять 20 А два часа, как на схеме?
будет и перегрев, и кипение, имхо

Не буде

ток идёт на собственно зарядку и аккумулятор не перегревается.

В початковий період зарядки, вся енергія іде на поляризацію пластин. Пізніше відбувається власне накопичення енергії (80% електричної енергії перетворюється в хімічну і накопичується, а решта гріє електроліт за рахунок внутрішнього опору). В самому кінці циклу відбувається вирівнювання заряду в різних банках (в заряджених ті 80% ідуть на розклад води на кисень і водень, а недозаряджені дотягуються до повного заряду). Після припинення заряду, пластини знаходяться в поляризованому стані і тому на них вища напруга.
Повністю розряджені пластини є не акумулятором, а просто куском свинцю в кислоті - тому їх спочатку формують - заряджають струмом великої густини (ампер на одиницю площі). При цьому на поверхні плюсових пластин створюється активна плівка, яка і накопичує хімічну енергію. Якщо в батареї є одна повністю розряджена банка, при включенні стартера, вона переполюсується - мінусові пластини стануть плюсовими і надалі напруга на батареї буде нижчою.

#27 USSRMoto

USSRMoto

    Модератор


  • Модераторы
  • 5 439 Повідомлень:
  • Реєстрація 22-січень 11
  • Авто:Subaru Forester SH 2009

Відправлено 06 листопад 2011 - 14:10

что б не плодить темы спрошу здесь... как поднять плотность электролита? у меня на старом акуме 1,1 на каждой банке. Батя грил можно разводить электролитом большей плотности. А он продаеться? или где его взять?
и еще вопрос... на новом, полугодовалом, акуме плотность померял - 1,2... за окном +10 - +13 градусов. Это плохо, он из-за этого слабо держет? что с ним делать дальше?

Повідомлення відредагував USSRMoto: 06 листопад 2011 - 14:17

Круче черной бехи можно только ладу


#28 VETERAN

VETERAN

    Член клуба


  • Пользователи
  • 7 872 Повідомлень:
  • Реєстрація 24-квітень 09
  • Авто:Найкласніше

Відправлено 06 листопад 2011 - 17:53

Для початку, акумулятори потрібно повністю зарядити. Якщо така густина на заряджених акумуляторах (кипіли під зарядкою більше 2 годин), тоді відсмоктуєш з банки електроліт до рівня пластин і доливається туди електроліт густиною 1,4 до нормального рівня. Після того знову ставиш акумулятор на зарядку на пів години (щоб перемішався електроліт в банках) і міряєш густину в кожній банці. Якщо не хватило - повторяєш операцію.

#29 ajm

ajm

    Супер-модератор


  • Супер-модераторы
  • 16 507 Повідомлень:
  • Реєстрація 29-серпень 07

Відправлено 06 листопад 2011 - 18:19

А он продаеться?

лет пять назад продавался, с плотностью 1,4, как Ветеран писал

на новом, полугодовалом, акуме плотность померял - 1,2... за окном +10 - +13 градусов. Это плохо, он из-за этого слабо держет? что с ним делать дальше?

полностью зарядить и померять плотность, где-то Русский Инок табличку выкладывал

Зображення

#30 RusskiyInok

RusskiyInok

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 1 006 Повідомлень:
  • Реєстрація 05-березень 08

Відправлено 06 листопад 2011 - 18:51

как поднять плотность электролита?

Зарядкой :).
При разрядке аккумулятора кислота реагирует со свинцом, он превращается в сульфат.
Зарядка восстанавливает сульфат свинца в металлический свинец, при этом выделяется кислота и плотность электролита повышается.
Т. е. плотность - это не самоцель, а показатель состояния пластин аккумулятора.
Доливка электролита - это самообман, от этого сульфат свинца не восстановится в свинец.
Так что заряжать малым током долго. Если не поможет - готовиться к замене на новый.
Доливка электролита допускается только в одном случае - если старый электролит по каким-то причинам вытек или выплеснулся.

#31 USSRMoto

USSRMoto

    Модератор


  • Модераторы
  • 5 439 Повідомлень:
  • Реєстрація 22-січень 11
  • Авто:Subaru Forester SH 2009

Відправлено 06 листопад 2011 - 19:14

Ну старый пытаюсь реанимировать, т.к. придержеваюсь теории "пускай будет запасной". В 4х банках были уже голые пластины - долил дистилированый воды. Поставил на зарядку. Полугодовалый зарядил, попробовал - машину завел. Плотность правда забыл понову померять.

Круче черной бехи можно только ладу


#32 Konstantin

Konstantin

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 615 Повідомлень:
  • Реєстрація 18-травень 08

Відправлено 22 листопад 2011 - 22:48

Спросим здесь. Какое сечение кабеля необходимо для переноса акб в багажник и сколько на вскидку нужно метров?

#33 VETERAN

VETERAN

    Член клуба


  • Пользователи
  • 7 872 Повідомлень:
  • Реєстрація 24-квітень 09
  • Авто:Найкласніше

Відправлено 22 листопад 2011 - 22:56

У всякому разі не тонший від того, що є. Бажано рази в два більшу площу перерізу брати - будуть менші втрати на опорі. Я колись вів той дріт низом, вздовж лонжеронів - виходить менше дроту. А взагалі то залежить де акумулятор буде закріплюватись.

#34 Konstantin

Konstantin

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 615 Повідомлень:
  • Реєстрація 18-травень 08

Відправлено 22 листопад 2011 - 22:58

вот я и не помню сечения стокового на вскидку там не более 35 кв, вот думаю какой брать , есть возможность взять кг50 и кг95 и другого типа там проводки по толще будут

#35 USSRMoto

USSRMoto

    Модератор


  • Модераторы
  • 5 439 Повідомлень:
  • Реєстрація 22-січень 11
  • Авто:Subaru Forester SH 2009

Відправлено 23 листопад 2011 - 08:06

ну кабель там примерно как мой безымянный палец, для понимания, кольцо на нем ношу 19 розмера... ну это если на пальцих показевать... :multi: А назад если кинуть акум то даже не знаю какой он должен быть... надо бы где то калькулятор какой то найти для подсчета

Круче черной бехи можно только ладу


#36 Antonzz

Antonzz

    Прохожий


  • Пользователи
  • 3 Повідомлень:
  • Реєстрація 20-березень 10

Відправлено 15 січень 2012 - 00:04

Коллеги, подскажите, может кто интересовался, есть ли где в Киеве сервис по аккумуляторам.
Что бы привезти аккумулятор, его погоняли на стенде и дали вердикт (прогноз)?
Потому как я не могу понять или я аккумулятор убил (крутит слабо) или надо в другие места машины смотреть (провода, контакты, реле стартера, контакт двигателя с корпусом и т.д.).

#37 Июль

Июль

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 1 345 Повідомлень:
  • Реєстрація 04-жовтень 09
  • Авто:ВАЗ 2104, ВАЗ 2101

Відправлено 15 січень 2012 - 14:11

Abtonzz, проще у знакомых попросить заведомо исправный аккум и проверить как заводится. Также проверь напряжение на аккуме: если при стоянке машины на аккуме меньше 12,6 В его нужно зарядить (при работе двигателя на аккуме должно быть 14-14,5 В). Заодно проверь на эстакаде толстый провод между двигателем и кузовом (в районе рабочего цилиндра сцепления, еще многие кидают дополнительный толстый провод в моторном отсеке). Не помешает проверить состояние стартера (давно менялись втулки и щетки?) и толстого провода к стартеру от плюса аккума

Добавлено через 11 минут
Ну и сами клеммы на аккумуляторе должны быть припаяны к проводам, не должно быть изломов и окислов

#38 USSRMoto

USSRMoto

    Модератор


  • Модераторы
  • 5 439 Повідомлень:
  • Реєстрація 22-січень 11
  • Авто:Subaru Forester SH 2009

Відправлено 05 лютий 2012 - 20:53

Товарисчи, хочу поинтересоваться.
Есть акум на 60АпЧ доблесной торговой марки AGE, который был недавно посажен в задицу забытой лампочкой. После этого держет совсем плохо. Плотность по банкам от 1,17 до 1,20... сть вот такая зарядка, которой я обычно и пользуюсь.
Зображення
Ток реглируеться до 1,6. На сколько и с каким током ставить на зарядку для реанимации и восстановления плотности? А то есть то еще один акум, но этот новее, по этому по моим ожиданиям должен был быть лутше.

Круче черной бехи можно только ладу


#39 Июль

Июль

    Одноклубник


  • Пользователи
  • 1 345 Повідомлень:
  • Реєстрація 04-жовтень 09
  • Авто:ВАЗ 2104, ВАЗ 2101

Відправлено 05 лютий 2012 - 21:26

В аккум ничего не доливать (при условии покрытых электролитом пластин), включить на 1,6 А и на недельку, а то и две. Напряжение в конце заряда должно быть около 15,8 - 16 В и плотность должна стать 1,27-1,28 г/см3 во всех банках, кипеть все банки должны равномерно. Электролит в аккум не добавлять. При зарядке таким током крышки можно не открывать, заряжать только в проветриваемом теплом нежилом помещении

#40 USSRMoto

USSRMoto

    Модератор


  • Модераторы
  • 5 439 Повідомлень:
  • Реєстрація 22-січень 11
  • Авто:Subaru Forester SH 2009

Відправлено 05 лютий 2012 - 21:32

Так он закипит через сутки, проверено. Не выкипит он за неделю?

Круче черной бехи можно только ладу





0 людей читають цю тему

0 користувачів, 0 гостей, 0 схованих користувачів

Яндекс.Метрика